Burning Bass #20: Earl Jacob
Informacja Od:
Źródło by Jah Love Soundsystem
Data Utworzenia: 2018-04-02 11:41:31
Nawiązując do historii soundsystemowego grania w stolicy, chcemy Was zaprosić na dwudziestą edycję zupełnie nowego cyklu czwartkowych imprez w ścisłym centrum miasta. Połączone siły @[161152083942124:274:Jah Love Soundsystem], @[231565511135:274:SingleDread] i Holera Soundsystem zapraszają na wybuchową mieszankę wszystkich gatunków muzycznych, których wspólną cechą będzie rodowód – jamajskie korzenie. Nie zabraknie ska, rockstady, raggamuffin, modern rootsu, dubwise, dubstepu czy jungli!
Bądźcie czujni, to nie koniec atrakcji jakie szykujemy dla Was!
Burning Bass #20
19 kwietnia 2018 r.
Special guest:
@[131829176888686:274:Earl Jacob]
Hosted by:
@[161152083942124:274:Jah Love Soundsystem]
@[231565511135:274:SingleDread]
Holera Soundsystem
Start: 20:05
Wjazd: 10 pln
ALL TRIBES WELCOME!
Info o artystach:
Earl Jacob to tak naprawdę Jakub Sadowski. Jakub Sadowski, którego będziemy dalej nazywać po prostu Kubą, urodził się w Płocku, w roku 1985. Jak na debiutanta Kuba nie jest zatem najmłodszym artystą, ale to nawet lepiej. W tym wieku Chrystus dopiero zbierał ekipę.
O Kubie trudno też mówić „debiutant”. Pamiętajmy bowiem, że od kilku lat pojawia się on w różnych miejscach, w zróżnicowanym (ale zawsze Dobrym i Pięknym) towarzystwie.
Earl Jacob od 2005 roku współtworzy Tisztelet Sound. Od 2009 roku jest członkiem formacji Pablopavo i Ludziki. Od 2010 do 2013 śpiewał w zespole The Bartenders. W międzyczasie miał również niekłamaną przyjemność śmigać w superskładzie Soul Operators. To wszystko czyni Earl Jacoba doświadczonym graczem na polskiej scenie muzycznej. Graczem, który wreszcie postanowił to doświadczenie przekuć w debiut solowy.
Płyta „Warto rozrabiać” to efekt ponad dwuletniej pracy duetu Mothashipp – Earl Jacob. Kiedy panowie spotkali się na pogadankę, bardzo szybko okazało się, że mówią w tym samym języku – po polsku. Olek występując z pozycji Geniusza w sprawny sposób poukładał i skanalizował pomysły Kuby i po kilku tygodniach gotowi byli, żeby wejść do Western Jive i zacząć pracę. Setki godzin w studio dały album, którego stylistykę można określić mianem „vintage na sterydach”. Z pomocą fantastycznych muzyków sesyjnych (w tym rozbudowanej sekcji dętej i smyczków!) udało się osiągnąć efekt w postaci płomiennego romansu klasycznych brzmień rocksteady, ska i roots z nowoczesnymi rozwiązaniami studyjnymi.
W międzyczasie Kuba wziął zeszyt i zaczął pisać. Pisał o – cytując Klasyka – Babach i Sprawach, o kombinacji tych tematów, o Warszawie, o tańczeniu, ślizganiu się i braku odpowiedzialności, o tym że fajnie jest być tym kim się jest. I że lekko każdy nie ma. Wyszło kilkanaście piosenek i nie pomylisz ich z piosenkami nie jego.
Premiera albumu Earl Jacoba przewidziana jest na początek listopada.
Jah Love Soundsystem
#WarsawDubStyle
Projekt JahLove składa się z dwóch filarów. Pierwszym jest kolektyw selektorski, kochający trzeszczenie winylowych płyt i pulsujący bas. Drugim – własnoręcznie zbudowane nagłośnienie, które wraz ze wzmacniaczami i setkami metrów przewodów daje możliwość grania muzyki DUB wszędzie tam, gdzie tylko znajdzie się publika miłująca niskie częstotliwości. Poprzez ciężkie, basowe brzmienie, świadomy przekaz i idea samoorganizacji idą w świat. Początki projektu sięgają 2009 roku i cyklicznych imprez w Niezależnym Centrum Kultury c5 w stolicy. Przestrzeń opuszczonej fabryki chipsów dała niesamowite możliwości rozwoju i zmusiła młody skład do zbudowania pierwszych głośników. Imprezy tam organizowane wpisały się w warszawską scenę muzyki reggae nie tylko dzięki swoim walorom muzycznym, ale również za sprawą niepowtarzalnego klimatu panującego na skłocie. Tamten okres miał istotny wpływ na rozwój całej formacji; to właśnie wtedy ukształtowało się przeświadczenie, że imprezę lepiej od początku do końca zorganizować własnymi siłami. Obecnie JAH LOVE SOUNDSYSTEM związany jest ze skłotem Przychodnia i tam organizuje swoje sesje.
Od 2011 roku skład współtworzy kolektyw Mystic Dubs odpowiedzialny między innymi za organizację Warsaw Underground Festiwal czy Dub Club Warsaw. W 2013 roku głośniki Jah Love Soundsystemu pojawiły się na terenie Ostróda Reggae Festival, tworząc nową, oddolną i co najważniejsze przez nikogo niesponsorowaną scenę. Przez następne lata obecność czerwono-czarnej ściany głośników stała się już festiwalową tradycją. Kolektyw JAHLOVE zorganizował samodzielnie i współorganizował łącznie ponad sto imprez w Warszawie, a swoją muzykę zaprezentował na dziesiątkach wyjazdów.
JAH LOVE to nie tylko imprezy, nagłośnienie i całonocne sesje. Skład ma już na swoim koncie jedną wydaną własnymi siłami EPkę: DUB DISCOTHEQUE (2015) oraz trzy single THE BEAST RIDDIM (2015), TEMPO RIDDIM (2016) i DIGI RIDDIM (2017). Wszystkie utwory są do pobrania w sieci. Kolejny materiał jest w drodze, a już teraz można go posłuchać podczas występów JahLove i na innych soundsystemach, które testują dubową amunicję prosto z Warszawy. Niedługo też zostaną podjęte działania mające na celu otwarcie net-labelu wydającego zaprzyjaźnionych producentów i oczywiście własną muzykę.
https://jahlovesoundsystem.bandcamp.com/
SingleDread
Sound System działający w składzie; Malik i Majkaya aka MadMajk. Powstał w 2002 r. Na początku SingleDread funkcjonował jako soundsystem oraz dystrybucja płyt winylowych. Od początku istnienia zagrali kilkaset imprez/koncertów na terenie Polski oraz poza granicami kraju: Niemcy, Anglia, Hiszpania (Ibiza), Czechy, Litwa, Rosja. Wielokrotnie wystepowali na najważniejszych festiwalach reggae w Polsce: Ostróda Reggae Festival, Regałowisko, One Love czy Reggaeland. Pasjonaci winylowych płyt. Kolekcja Malika liczy ok. 8 tysięcy 7″ singli i 10″,12″,LP. Część z tych zbiorów, przeplatanych dubplate’s (utworami nagranymi specjalnie dla SingleDread) można usłyszeć na ich imprezach. Malik jako selektor specjalizuje się w graniu z wokalistami. Na jednej scenie występował z takimi artystami jak: Jah Mason, Micah Shemaiah, Lutan Fyah, Perfect Giddimani, Ras Zahari, Daddy Freddy, Solo Banton, Hornsman Coytee, King Kalabash, Baron Black, Junior Kely, Peter Metro, Dada Youte, Bob One, Junior Stress, Grubson, KaCeZet, Marika i wielu innych. Lista jest długa. Był jednym z założycieli portalu reggaenet.pl. Oprócz działalności koncertowej Malik jest managerem sceny soundystem na festiwalu w Ostródzie od roku 2002. Malik jest pomysłodawcą cyklu Burning Bass i jako jedyny reprezentuje SingleDread na tych imprezach. Majkaya obecnie penetruje różne zakątki ziemi, niebawem usłyszycie jego nowe produkcje.
http://www.singledread.com/
http://web.facebook.com/singledreadofficial�